Het boek over de zoektocht naar "A much bigger Flora" is klaar, 2010/2019.
Alle kleden zijn gebaseerd op reeds bestaande foto’s die Peter Hellemons heeft gekozen uit zijn archief, uit het archief van zijn schoonvader en foto’s die Flora heeft gemaakt. Elk kleed vertegenwoordigt een bepaald aspect van de relatie tussen vader en dochter. In 2010 besloot hij om alleen nog werk te maken over zijn eigen gezin. Hij koos daarvoor een nieuw medium om zijn gedachtegoed te uiten. In de afgelopen negen jaar heeft Peter Hellemons negen wandkleden gemaakt waarin de relatie met zijn dochter Flora centraal staat. Hij koos juist voor stof omdat de tactiele waarde voor hem essentieel is bij deze werken. Die behoefte aan tactiliteit komt voort uit de liefdevolle relatie tussen Peter en Flora. Ook geeft deze werkvorm Peter Hellemons meer vrijheid in zijn hoofd en kan hij sneller besluiten nemen omdat hij de specialisten van het Textielmuseum nodig heeft om de werken te maken. De samenwerking met anderen levert hem slagkracht en meer zekerheid op.In samenwerking met het TextielLab, de professionele werkplaats van het TextielMuseum Tilburg.
https://indd.adobe.com/view/4599e2c9-d1cb-4a79-9cf1-1ea781b6ea77